Algemene voorwaarden diensten DIGI

De huidige algemene voorwaarden en de algemene voorwaarden eigen aan de verschillende diensten die er deel van uitmaken, hierna gezamenlijk de 'Algemene Voorwaarden' genoemd, zijn van toepassing op alle contractuele relaties tussen de Klant en DIGI Communications Belgium NV, gevestigd te Gasthuisstraat 31, 1000 Brussel, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0803.299.95 (hierna 'DIGI').

Elk product en elke dienst kunnen ook onderhevig zijn aan bijzondere voorwaarden, inclusief specifieke bepalingen voor het genoemde product of de genoemde dienst (hierna 'Bijzondere Voorwaarden'). In geval van conflict of onsamenhangendheid tussen de documenten van het Contract, zal de volgende prioriteit in aflopende volgorde van toepassing zijn: (i) de bevestigingsmail, (ii) de Bijzondere Voorwaarden van de Dienst, (iii) de Algemene Voorwaarden. Alle communicatie voorafgaand aan het Contract wordt vervangen door het Contract en elke wijziging moet schriftelijk worden goedgekeurd door DIGI.

De versie van de Algemene Voorwaarden die beschikbaar is op de Website is de enige geldige.

De huidige algemene voorwaarden blijven geldig gedurende de volledige looptijd van het Contract.

 

    1. Definities 

 

Voor de toepassing van de huidige Algemene Voorwaarden gelden volgende definities:

  • Activatie: Actie van indienststelling voor de Diensten waarbij een Activatie noodzakelijk is.
  • Aansluiting: Actie van verbinding van de Klant met het distributienetwerk van DIGI.
  • Klant: Elke persoon die via een Contract verbonden is met DIGI of die bij DIGI een inschrijvingsaanvraag heeft ingediend.
  • Contract: Het geheel van rechten en plichten tussen de Klant en DIGI, zoals vermeld in volgende documenten: het/de Abonnementscontract(en) en de Algemene Voorwaarden.
  • Apparatuur: Apparatuur die nodig is voor de Installatie van bepaalde Diensten (DIGI Internet Box, DIGI TV Box, DIGI WiFi-Booster enz.), die door DIGI ter beschikking wordt gesteld van de Klant en die de eigendom blijven van DIGI.
  • Installatie: Actie die bestaat uit de eerste Installatie van alle Apparatuur bij de Klant.
  • Binneninstallatie: Het geheel van roerende en onroerende goederen (stopcontacten, binnenbekabeling en Eindapparatuur, ...) die toebehoren aan de Klant, die zich situeren aan de afnemerszijde van het Leveringspunt en die onmisbaar zijn voor ontvangst van de Diensten.
  • Optie: Aanvullende dienst op de diensten rond televisie, internet, of vaste of mobiele telefonie. Men kan hier niet op inschrijven onafhankelijk van de Hoofddienst waarmee deze verbonden is.
  • Leveringspunt: Interface tussen het interne systeem en het distributienetwerk van DIGI.
  • Netwerkaansluiting: Plaatsing van de kanalen, apparaten, Leveringspunten en accessoires die eigendom zijn van DIGI en die de Aansluiting mogelijk maken van de Binneninstallatie van de Klant en, indien van toepassing, de Installatie en Activatie van de Diensten.
  • Dienst: Het geheel van goederen en diensten die door DIGI overeenkomstig het Contract geleverd worden.
  • Website : de website https://www.digi-belgium.be.

 

    2. Voornaamste diensten geleverd door DIGI  

 

  • Internet  
  • Mobiele telefonie
  • Televisie 
  • Vaste telefonie 

 

U kunt makkelijk nagaan of de Diensten op uw adres beschikbaar zijn door een kijkje te nemen op onze Website

De Diensten en inhoud van DIGI zijn uitsluitend bedoeld voor persoonlijk privégebruik. De Klant erkent dat hij deze Diensten of hun inhoud niet mag delen met anderen, noch ze verspreiden of kopiëren voor derden. 

Het geheel van softwaretoepassingen die DIGI ter beschikking stelt (zoals de apps MyDIGI, DIGI TV), wordt beschermd door de wetgeving met betrekking tot de intellectuele eigendom. De Klant verbindt zich ertoe om deze enkel te gebruiken op de toegestane manier en onthoudt zich ervan deze te kopiëren of te wijzigen, behalve om indien nodig een back-up te maken. 

 

    3. Bepalingen met betrekking tot de Netwerkaansluiting en de Apparatuur 

 

        3.1. Netwerkaansluiting 

Voor de Netwerkaansluiting op onze Fiberdienst zal de Klant gecontacteerd worden om een afspraak vast te leggen. De Netwerkaansluiting is doorgaans gratis, al kunnen er in bepaalde gevallen wel kosten worden aangerekend. Indien dit het geval is, zal DIGI een gratis offerte opmaken en deze ter aanvaarding aan de Klant voorleggen voordat er gefactureerd wordt. Indien een Netwerkaansluiting om technische redenen niet mogelijk is, heeft DIGI het recht om de aanvraag van de Klant te weigeren en dit zonder dat enige schadevergoeding verschuldigd is.

 

        3.2. Binneninstallatie 

De Binneninstallatie moet in overeenstemming zijn met de veiligheidsvoorschriften, de technische voorschriften en elke andere wettelijke bepaling die van toepassing is.

De Klant is als enige verantwoordelijk voor de compatibiliteit van zijn Binneninstallatie met de Dienst.

De Klant moet elk element van zijn Binneninstallatie dat het gebruik van het DIGI-netwerk verhindert of verstoort, afkoppelen zodra de Klant dit vaststelt of op vraag van DIGI. DIGI ne sera en aucun cas et d’aucune façon tenue à la remise en son état initial de l’Installation Intérieure du Client.

 

        3.3. Aansluiting - Installatie - Activatie 

Alleen DIGI is gemachtigd om over te gaan tot de Aansluiting, Installatie en Activatie. Behalve in geval van overmacht zal de Installatie worden uitgevoerd binnen een termijn van maximaal 30 dagen volgend op de inschrijvingsaanvraag voor zover de Klant beschikt over een functionerende Netwerkaansluiting op het distributienetwerk van DIGI.

Elk werk dat door DIGI bij de Klant wordt uitgevoerd, moet uitgevoerd kunnen worden zonder dat de technicus meubels moet verplaatsen of zaken uit elkaar moet halen. DIGI stelt alles in het werk om de werken uit te voeren zonder schade aan te brengen. DIGI kan geenszins verantwoordelijk worden gesteld voor materiële, esthetische of andere schade die de Klant mogelijk kan lijden door de werken, behalve in geval van opzettelijke schade of een zware fout door de technici van DIGI. DIGI is in geen geval en op geen enkele manier gehouden tot het herstellen van de initiële staat van de ruimte waar de werken zijn uitgevoerd.

 

        3.4. Apparatuur 

Om de levering van bepaalde Diensten mogelijk te maken, moet DIGI bepaalde Apparatuur leveren die omschreven staat in het Contract. Deze Apparatuur wordt ofwel gratis ter beschikking gesteld in het kader van de onderschreven Dienst ofwel gehuurd volgens de bepalingen zoals voorzien in het Contract. In geval van opschorting van de Diensten om welke reden dan ook, blijven de huurkosten voor de Apparatuur verschuldigd. De Apparatuur blijft de exclusieve, onvervreemdbare en niet voor beslag vatbare eigendom van DIGI. De Apparatuur wordt ter beschikking gesteld van de Klant met het oog op zuiver privégebruik en in overeenstemming met hun bestemming. De Apparatuur mag niet overgedragen, verkocht of onder welke vorm dan ook ter beschikking van derden worden gesteld. De Klant blijft verantwoordelijk voor de Apparatuur en is eraan gehouden om als een voorzichtig en redelijk persoon te waken over hun behoud en dit gedurende de volledige looptijd van het Contract en na afloop hiervan totdat deze Apparatuur is terugbezorgd aan DIGI. In dit kader zorgt de Klant ervoor dat hij de Apparatuur die door DIGI ter beschikking wordt gesteld naar behoren verzekert, meer bepaald tegen diefstal en noodweer. De Klant onthoudt zich er formeel van technische aanpassingen door te voeren op de Apparatuur of deze om te bouwen of te wijzigen. Indien de Apparatuur echter vervangen of geüpdatet moet worden, zal DIGI de Klant voorzien van nieuwe Apparatuur of van de nodige instructies om de Apparatuur te updaten. De Klant moet dan zelf de nieuwe Apparatuur installeren of zijn Apparatuur updaten conform de instructies van DIGI. In geval van inbeslagname of enige andere aanspraak van een derde op de rechten op de Apparatuur, is de Klant verplicht om zich hiertegen te verzetten en DIGI onmiddellijk op de hoogte te brengen. In geval van verlies, diefstal of beschadiging van de Apparatuur, is de Klant verplicht om DIGI binnen de 48 uur op de hoogte te brengen. DIGI neemt de reparatiewerken aan de Apparatuur op zich, behalve indien deze werken noodzakelijk zijn als gevolg van een onachtzaamheid, een fout of een bewuste of frauduleuze handeling van de Klant. DIGI bepaalt discretionair welke maatregelen getroffen moeten worden. Indien de reparatie of de vervanging voor rekening van de Klant is, zal DIGI deze factureren op basis van de geldende tarieven en zal er een forfaitaire schadevergoeding worden aangerekend aan de Klant. In geval van reparatie of vervanging zal DIGI niet verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van gegevens die de Klant had opgeslagen op de Apparatuur. Onder al deze omstandigheden is de Klant eraan gehouden om de verplichtingen die gelden op basis van zijn Contract, te respecteren.

De Apparatuur die aan de Klant ter beschikking wordt gesteld moet binnen de 15 dagen na einddatum van het betreffende Abonnementscontract terugbezorgd worden op de door DIGI aangeduide plaats(en).

In geval van niet-teruggave van de Apparatuur binnen de hierboven vermelde termijn, zal de Klant een forfaitaire schadevergoeding worden aangerekend op basis van de geldende tarieven. In dat geval blijft de eventuele garantie die door de Klant betaald werd, door DIGI verworven voor het gehele of gedeeltelijke bedrag van deze schadevergoeding.

 

    4. Afsluiten van het contract en inwerkingtreding 

 

Voordat een inschrijvingsaanvraag voor een of meerdere Diensten wordt goedgekeurd, kan DIGI bepaalde bijkomende informatie eisen die noodzakelijk is voor de goede uitvoering van het Contract. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de informatie die aan DIGI wordt verstrekt en moet DIGI informeren telkens als er iets aan deze informatie verandert.

DIGI behoudt zich het recht voor om de levering van een Dienst te weigeren of de toegang tot bepaalde Diensten te beperken, meer bepaald in de volgende gevallen: 

  • de Klant verstrekt niet de gevraagde informatie of deze informatie is niet correct;
  • de Klant respecteert de verplichtingen van het Contract niet of heeft zijn engagementen niet nagekomen in Contracten die eerder werden afgesloten met DIGI;
  • technische redenen verhinderen de levering van een of meerdere Diensten, inclusief beperkingen die te maken hebben met de infrastructuur van de Klant; 
  • het gedrag van de Klant verhindert een veilige installatie door een van onze technici;
  • bij vermoedens van fraude of ernstige twijfels met betrekking tot de solvabiliteit of de identiteit van de Klant;
  • de Klant verblijft of heeft een facturatieadres in het buitenland. 

 

In geval van beperking van de Dienst zal de Klant geen toegang hebben tot betalende diensten van derden en zal er geen verbruik buiten bundel mogelijk zijn. 

Voor de Installatie kan een afspraak met een technicus noodzakelijk zijn. 

Het Contract treedt in werking op de datum van Activatie van de Dienst. In elk geval impliceert het gebruik van de Dienst en/of de betaling van elke factuur hiervoor van rechtswege de volledige aanvaarding van de algemene voorwaarden van het Contract.

Wanneer de Klant zijn gegevens aan DIGI versterkt, aanvaardt hij dat DIGI hieruit die gegevens kan kiezen welke hij wenst te gebruiken om eender welke informatie over te brengen (bijvoorbeeld: wijziging van het Contract, indexering, factuur enz.). Elke melding door DIGI via een van deze communicatiekanalen zal beschouwd worden als geldig, voldoende en geïndividualiseerd uitgevoerd.

De Klant verbindt zich ertoe om DIGI onmiddellijk op de hoogte te brengen van elke wijziging van zijn gegevens en neemt hiervoor de volledige verantwoordelijkheid op zich. 

 

    5. Looptijd van het contract en opzegging  

 

        5.1. Looptijd

Het Contract wordt afgesloten voor een looptijd van 1 maand. Na deze periode wordt het automatisch vernieuwd voor onbepaalde duur, behalve indien het wordt opgezegd in overeenstemming met deze voorwaarden.

 

        5.2. Opzegging door de klant

De Klant kan zijn Contract op elk moment opzeggen zonder opgave van een specifieke reden.

Om het Contract op te zeggen, kan de Klant het contactformulier op de Website invullen, een gewone of aangetekende brief versturen naar het volgende adres: Gasthuisstraat 31, 1000 Brussel of bellen naar DIGI op het volgende nummer: 0800 41 0 41. DIGI zal alles in het werk stellen om de Dienst stop te zetten op de datum die gekozen werd door de Klant, of indien mogelijk onmiddellijk, rekening houdende met de technische beperkingen. De Klant zal een schriftelijke bevestiging (e-mail) ontvangen van de opzegdatum van het Contract. 

 

        5.3. Verandering van operator - Easy Switch-procedure 

De Easy Switch-procedure faciliteert de verandering van operator voor Internet- en TV-Diensten. Bij inschrijving op een voornoemde Dienst kan de Klant gebruikmaken van deze procedure door een mandaat tot overdracht van Diensten in te vullen en te valideren ten gunste van DIGI. Dit mandaat zal door DIGI zo snel mogelijk na de Activatie van de Diensten worden overgemaakt aan de oude operator opdat de oude operator de betreffende diensten kan opzeggen. 

In geval van vertraging bij de Activatie, indien de Activatie niet heeft plaatsgevonden op de vastgelegde datum, kan de Klant aanspraak maken op een compensatie van 6 euro per dag vertraging onder voorbehoud van een expliciete aanvraag. De Klant kan ook de overdracht of opzegging aanvragen van vaste en/of mobiele telefoonnummers bij de oude operator.. 

Indien de Dienst tijdens de overdracht meer dan één werkdag onderbroken is, heeft de Klant recht op een compensatie van 10 euro van de ontvangende operator per bijkomende kalenderdag. 

De uitvoering van de Easy Switch-procedure ontheft de Klant niet van zijn verplichtingen ten opzichte van zijn oude operator. DIGI kan niet verantwoordelijk worden gesteld indien de Easy Switch-procedure niet of laattijdig wordt uitgevoerd om redenen die te maken hebben met de oude operator of de Klant. In het bijzonder kan DIGI niet verantwoordelijk worden gesteld in geval van een foutieve, onjuiste of onleesbare Easy Switch-aanvraag. 

Indien er voor de Installatie van de Diensten een technicus moet langskomen, moet deze aan de Klant een rapport van zijn interventie overmaken. Indien blijkt uit het interventierapport dat de technicus niet is langsgekomen in het overeengekomen tijdslot, heeft de Klant automatisch en zonder voorafgaande aanvraag recht op een compensatie van 30 euro inclusief btw per gemiste afspraak. 

 

        5.4. Beperking - Opschorting van de Dienst - Opzegging door DIGI 

Indien de Klant intekent op een of meerdere Diensten waarvoor een Installatie nodig is en niet binnen de 30 dagen na intekening overgaat tot deze Installatie, of als hij de simkaart of e-SIM die verbonden is met de Dienst mobiele telefonie niet binnen de 30 dagen na ontvangst activeert, zal het Contract met DIGI automatisch worden opgezegd.

In geval van niet-nakoming van de verplichtingen van het Contract, anders dan de verplichting tot betaling, zoals een niet-toegestaan of frauduleus gebruik van de Diensten of Apparatuur, agressief gedrag ten opzichte van de medewerkers van DIGI, niet respecteren van de gezondheidsbeschermende maatregelen tijdens een afspraak met een technicus, of elke bedreiging van hun veiligheid, behoudt DIGI zich het recht voor om het Contract op elk moment, zonder voorafgaande kennisgeving of ingebrekestelling, te beëindigen via een gewone schriftelijke melding. De opzegging zal gegeven worden onverminderd het recht van DIGI om eventueel oververbruik te factureren en schadeloosstelling te vorderen voor het nadeel dat door DIGI werd geleden.

Ingeval de Klant de betalingsverplichtingen in hoofde van zijn Contract niet respecteert, zal DIGI via e-mail of sms een eerste gratis waarschuwingsbericht versturen over het risico op beperking of opschorting van de Diensten. Indien de Klant de volledige som die hij verschuldigd is aan DIGI niet aanzuivert binnen de termijn die is vastgelegd in het bericht, noch een geldige aanvechting van het openstaande saldo heeft verstuurd, noch een afbetalingsplan heeft aangevraagd, kan DIGI de Diensten beperken of opschorten. Tijdens de looptijd van de beperking/opschorting van de Diensten, zal de Klant enkel de kosten verschuldigd zijn die rechtstreeks verbonden zijn met de geleverde Diensten. Ingeval het bedrag wordt aangezuiverd tijdens de periode van de beperking/opschorting, zal DIGI de Diensten heractiveren binnen de 24 uur na ontvangst van betaling. DIGI behoudt zich het recht voor om de Klant een heractivatiekost van maximaal 30 euro inclusief btw te factureren. Indien de Klant het openstaande saldo niet aanzuivert, zal hij van DIGI een tweede bericht ontvangen met de waarschuwing dat zijn Contract kan worden opgezegd. Indien de Klant bij de vierde herinnering niet het volledig verschuldigde saldo aanzuivert, heeft DIGI het recht om het Contract zonder voorafgaande kennisgeving noch schadeloosstelling op te zeggen.

DIGI behoudt zich ook het recht voor om op elk moment het abonnementscontract van onbepaalde duur op te zeggen via aangetekend schrijven, een gewone brief of een e-mail ter attentie van de Klant, middels een opzegtermijn van 30 dagen die begint te lopen vanaf de eerste dag volgend op de melding.

 

        5.5. Verhuizing 

In geval van verhuizing moet de Klant DIGI op de hoogte brengen door telefonisch, via de Website of via e-mail contact op te nemen met onze agenten. De Diensten TV, Internet en Vaste telefonie kunnen overgezet worden naar het nieuwe adres van de Klant, op voorwaarde dat DIGI over de nodige technische middelen beschikt om deze verandering uit te voeren en dat de Klant al zijn betalingsverplichtingen is nagekomen. DIGI stelt alles in het werk om het behoud van de Diensten op het nieuwe adres te vrijwaren. Indien een technicus van DIGI ter plaatse moet komen om de overdracht naar het nieuwe adres dat door de Klant werd gecommuniceerd uit te voeren, betaalt de Klant hiervoor een forfaitaire som van € 45. Indien bepaalde Diensten om technische redenen niet kunnen worden overgezet, is DIGI hiervoor geen enkele compensatie verschuldigd.

Indien de Klant zijn adres verlaat zonder een aanvraag tot opzegging of overdracht van zijn Contract bij DIGI in te dienen, blijft dit Contract actief en blijft de Klant gehouden tot alle verplichtingen, inclusief de betaling van de facturen.

 

    6. Financiële voorwaarden  

 

        6.1. Betaling

De Diensten worden maandelijks door DIGI gefactureerd aan de Klant. De kost hiervoor en het verbruik buiten bundel worden berekend vanaf de Activatie van elke Dienst. Tenzij anders bepaald, komt de prijs van het abonnement overeen met het tarief dat van toepassing is op de dag dat het Contract in werking treedt. De kosten buiten bundel en voor andere Diensten (zoals de Installatie) komen boven op de prijs van het abonnement volgens de geldende tarieven van DIGI. DIGI kan jaarlijks de prijzen aanpassen in functie van de consumptieprijsindex. De indexering van de prijzen zal berekend worden op basis van volgende formule: nieuwe prijs = oude prijs vermenigvuldigd met (laatst gekende consumptieprijsindex gedeeld door de consumptieprijsindex op het moment van voorgaande prijsbepaling). 

 

        6.2. Facturatie en betalingsmodaliteiten

De facturen voor de Diensten geleverd door DIGI zullen maandelijks via e-mail naar de Klant worden verstuurd. Ze zullen ook beschikbaar zijn in de persoonlijke klantenzone van de Klant, MyDIGI. 

DIGI biedt de Klant de mogelijkheid om in zijn persoonlijke MyDIGI-klantenzone gratis zijn actueel verbruik van de Diensten op te volgen. DIGI zal de Klant ook gratis meldingen sturen wanneer deze zijn bundel overschrijdt. Het verbruik voor Roamingdiensten zal aan de Klant worden gefactureerd zodra DIGI hiervoor over de nodige informatie beschikt.

Wanneer de Klant een beroep heeft gedaan op diensten van derden, meer bepaald via premiumdiensten zoals 0900, wordt het aankoop- of dienstencontract rechtstreeks afgesloten tussen de Klant en de derde partij. DIGI treedt enkel op als tussenpersoon voor het factureren en innen van de verschuldigde bedragen. DIGI neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich met betrekking tot de goede uitvoering van het aankoop- of dienstencontract. Voor eventuele klachten moet de Klant zich dus richten tot de derde partij die de genoemde dienst verleent. De maandelijkse rekeningafschriften voor deze diensten van derden zullen in voorkomend geval aangeduid worden met volgende vermelding: 'Diensten geleverd door derden Circulaire btw nr. E.T.109.696 (AOIF Nr. 50/2009) van 12/11/2009' die in fiscale zin niet geldt als factuur. Een Klant die een factuur wenst voor deze aankoop of prestatie, moet zich rechtstreeks tot de derde partij wenden.. 

De Klant kan de betalingen uitvoeren via bankoverschrijving of via domiciliëring. De stortingen moeten worden uitgevoerd op het rekeningnummer dat door DIGI is meegedeeld, met vermelding van de referenties die DIGI meegeeft op de factuur die de Klant werd toegestuurd.

In geval van gedeeltelijke betaling of het ontbreken van een referentie behoudt DIGI zich het recht voor om de betaling toe te wijzen aan elke andere openstaande factuur. De bedragen die verschuldigd zijn aan DIGI zijn betaalbaar binnen de 15 dagen volgend op de verzending van elke betreffende betalingsaanvraag door DIGI of, indien de Klant heeft gekozen voor betaling via domiciliëring, de dag van de eerste aanbieding van elke desbetreffende domiciliëring. DIGI behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de betalingen van de Klant toe te wijzen aan de aanzuivering van eender welke schuld die deze heeft ten opzichte van DIGI.

Wanneer de Klant kiest voor domiciliëring voor de betaling van de Diensten, zal deze domiciliëring van toepassing zijn voor de betaling van alle sommen die verschuldigd zijn aan DIGI (vervallen facturen en facturen die komen te vervallen). Niettemin behoudt DIGI zich het recht voor om voor de eerste vervaldag(en) een betaling via overschrijving te eisen. In geval van weigering van de incasso door de bankinstelling, behoudt DIGI zich het recht voor om weigeringskosten van 9 euro btw inclusief te factureren en de domiciliëring te deactiveren. Behoudens andersluidende instructies zal DIGI elke eventuele terugstorting enkel uitvoeren op de rekening via dewelke de Klant de verschuldigde sommen heeft betaald aan DIGI, voor zover deze rekening geregistreerd staat op naam van de Klant. Indien dit niet het geval is, zal DIGI u vragen op welk bankrekeningnummer de genoemde terugstorting moet worden uitgevoerd.

 

        6.3. Laattijdige betaling

In geval van laattijdige of niet-betaling, zelfs gedeeltelijk, op de vervaldag van de factuur, kan DIGI de Klant maximaal 4 herinneringen sturen. De eerste twee herinneringen zijn gratis. Voor de derde en vierde herinnering wordt de Klant een kost van telkens € 10 aangerekend. 

Voor elk niet-betaald bedrag zullen van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling verwijlinteresten worden aangerekend tegen de wettelijke rentevoet. Elke gestarte maand is hierbij volledig verschuldigd. De geldende wettelijke rentevoet is hier beschikbaar. Bovendien zal u ook een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn, gelijk aan: 

  • € 20 voor een bedrag tot € 150;
  • € 30 plus 10% van het bedrag tussen € 150,01 en € 500;
  • € 65 plus 5% voor bedragen hoger dan € 500 (tot maximaal € 2000). 

 

Deze forfaitaire schadevergoeding dekt de administratieve kost voor de behandeling van onbetaalde facturen, met uitzondering van invorderingskosten die voortkomen uit de interventie van derden. Indien er een afbetalingsplan is overeengekomen, maakt bovendien elke laattijdige betaling van een factuur of maandelijkse termijn alle sommen die verschuldigd zijn aan DIGI automatisch en zonder ingebrekestelling opeisbaar, inclusief de sommen waarvoor betalingsfaciliteiten werden toegekend. Indien de sommen na het versturen van minstens twee herinneringen nog steeds onbetaald zijn, kan DIGI de invordering hiervan toevertrouwen aan een derde, voordat een juridische procedure wordt opgestart. Boven op de sommen die verschuldigd zijn aan DIGI, zal de Klant dan ook de akte- en interventiekosten moeten betalen die gemaakt zijn door deze derden met het oog op invordering, evenals de voorschot- en/of inningsrechten. Deze aktes en interventies (herinnering, ingebrekestelling, opzoekingskosten, voorschot- en inningsrechten enz.) zullen berekend worden volgens de tarieven die zijn vastgelegd in het Koninklijk Besluit van 30 november 1976 tot vaststelling van het tarief voor akten van gerechtsdeurwaarders in burgerlijke en handelszaken en van het tarief van sommige toelagen.

 

http://www.ejustice.just.fgov.be 

 

Deze tarieven zijn als volgt: 

UITTREKSELS UIT HET TARIEF 2023 IN EURO

Excl. BTW

Incl. BTW

INGEBREKESTELLING/HERINNERING

+ POSTZEGEL (1) (ART. 7)

Tot 124,99

18,28

22,12

INGEBREKESTELLING/HERINNERING

+ POSTZEGEL (1) (ART. 7)

125,00 en meer

21,62

26,16

INNINGSRECHT (ART. 8)

1% hoofdsom en MINIMALE rentevoet

14,61

17,68

INNINGSRECHT (ART. 8)

1% hoofdsom en MAXIMALE rentevoet

144,89

175,32

 

INNINGRECHT OP VOORSCHOT (ART. 8)

Excl. BTW

Incl. BTW

Tot 24,99 

3,01

3,64

Vanaf 25,00 

tot 124,99

5,04

6,10

Vanaf 125,00 

tot 249,99

8,32

10,07

Vanaf 250,00 

tot 494,99

14,61

17,68

Vanaf 495,00 

tot 744,99

31,25

37,81

+ de 745,00 

41,40

50,09

OPZOEKINGSRECHT (art 13.1°)

8,97

10,85

OPZOEKINGSRECHT + UITTREKSEL RIJKSREGISTER

9,35

11,31

Deze tarieven worden jaarlijks op 1 januari geïndexeerd op basis van de consumptieprijsindex. 

In geval van juridische invordering van onbetaalde facturen, zal de debiteur indien hij in het ongelijk wordt gesteld, ook alle gerechtskosten moeten dragen, onverminderd elke vraag tot schadevergoeding en interesten en andere acties, inclusief juridische geschillen, die noodzakelijk zijn om de belangen van DIGI te beschermen. 

Indien DIGI u de bedragen die het u verschuldigd is niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, hebt u recht op dezelfde verwijlinteresten.

 

    7. Beschikbaarheden van de Diensten en onderhoud 

 

DIGI stelt alles in het werk om conform het Contract de toegang tot zijn diensten te garanderen, en wendt daartoe alle beschikbare middelen aan. DIGI biedt echter geen enkele garantie, expliciet noch impliciet, omtrent het foutloos en zonder onderbreking functioneren van de Dienst, noch omtrent de mogelijkheid van de Dienst om te beantwoorden aan de verwachtingen en noden van de Klant. In dit kader is DIGI gebonden door een inspanningsverplichting.

Het is mogelijk dat DIGI voor de goede werking van de Diensten onderhoudswerken moet uitvoeren die kunnen leiden tot een tijdelijke onderbreking van de Diensten. DIGI kan in dit kader niet verantwoordelijk worden gesteld. DIGI stelt alles in het werk om deze onderhoudswerken uit te voeren buiten de piekuren. 

 

    8. Wettelijke compensatie bij aanhoudende onbeschikbaarheid van de Dienst

 

Om een correcte werking van de Diensten te verzekeren moet DIGI mogelijk onderhoud uitvoeren dat tot een tijdelijke onderbreking van de Diensten kan leiden. DIGI kan binnen dat kader niet aansprakelijk worden gesteld. DIGI zal al het mogelijke doen om het onderhoud uit te voeren buiten de uren met druk verkeer.

Bij een volledige onderbreking van de Diensten gedurende meer dan 8 uur als gevolg van een continue onbeschikbaarheid van netwerk, heeft de Klant mogelijk recht op een wettelijke compensatie indien aan alle toepasselijke wettelijke voorwaarden voldaan is. Deze bepaling geldt uitsluitend voor internet, mobiele telefonie en/of vaste telefonie.

De Klant kan compensatie eisen indien:

  • de Klant geabonneerd is op internet en/of vaste telefonie voor Klanten, bij een onderbreking in de zone die overeenkomt met het adres van de installatie van de Dienst;
  • de Klant geabonneerd is op mobiele telefonie, bij een onderbreking in de zone die overeenkomt met het factureringsadres.

De onderbreking van de Dienst moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • ze duurt langer dan 8 opeenvolgende uren, berekend vanaf het tijdstip waarop DIGI de bevoegde overheid informeert of een derde partij een eerste rapport uitbrengt;
  • ze is volledig en verhindert elke verzending van een signaal (met uitsluiting van, maar niet beperkt tot eenvoudige storing van het signaal of gedeeltelijke onderbreking, die niet in aanmerking komen voor compensatie);
  • ze is het gevolg van een continue onbeschikbaarheid van netwerk die de ontvangst van het netwerk in het pand verhindert (met uitsluiting van, maar niet beperkt tot problemen wegens een defect van de modem, de interne bekabeling of een defect van de terminalapparatuur);
  • ze wordt veroorzaakt door een specifiek incident (met uitzondering van, maar niet beperkt tot een gebrek aan netwerkdekking of een geplande stopzetting van netwerktechnologie);
  • ze heeft een collectieve impact (treft meerdere Klanten), behalve voor vast internet en vaste telefonie in het geval van een materieel netwerkdefect;
  • ze is niet te wijten aan handelingen of nalatigheid van de Klant of aan een geval van overmacht.

Afhankelijk van de omstandigheden en als de uitval langer dan 8 uur duurt, kan de compensatie al dan niet automatisch worden toegekend, zoals hierna uiteengezet:

  • Storingen van het internet of de vaste telefonie als gevolg van een materiële storing van het vaste netwerk worden automatisch gecompenseerd.
  • Storingen van het internet of de vaste telefonie als gevolg van een niet-materiële storing van het vaste netwerk worden automatisch gecompenseerd, op voorwaarde dat Klant de storing gemeld heeft en meerdere klanten erdoor worden getroffen.
  • Storingen van de mobiele Dienst worden automatisch gecompenseerd indien de Klant de storing gemeld heeft en meerdere klanten erdoor worden getroffen.

De Klant moet het incident melden en/of de compensatie aanvragen binnen 5 dagen na de oplossing van de storing, door via e-mail contact op te nemen met DIGI.

De berekening van de compensatie zal gebaseerd zijn op het voor de Klant voordeligste bedrag:

  • 1 euro voor de eerste 16 uur na de initiële onderbrekingsperiode van 8 uur. Voor elke bijkomende periode van 24 uur wordt de vergoeding verhoogd met 1 euro, met een bijkomende 0,5 euro voor elke volgende periode van 24 uur.
  • Bij een abonnement: 1/30ste van de maandelijkse abonnementsvergoeding voor elke 24 uur onderbreking. Indien de getroffen Dienst inbegrepen is in een pakket, zal rekening worden gehouden met de maandelijkse vergoeding voor het geheel van het pakket.

De compensatie zal worden uitgekeerd in de vorm van een creditnota of een korting, naar eigen goeddunken van DIGI. DIGI behoudt zich het recht voor om een compensatie in natura uit te keren, die de Klant kan kiezen te aanvaarden.

Er zal geen wettelijke compensatie verschuldigd zijn indien (niet-exhaustief):

  • de Klant een technische oplossing aanvaardt, zelfs als die tijdelijk is;
  • de vertraging tussen de aanvankelijk geplande afspraak en de opnieuw geplande afspraak te wijten is aan een verzoek of afwezigheid van de Klant;
  • in geval van overmacht.

 

    9. Verantwoordelijkheid  

 

        9.1. Verantwoordelijkheid van DIGI 

DIGI garandeert geen minimaal kwaliteitsniveau voor zijn Diensten. DIGI is enkel verantwoordelijk wanneer de Klant aantoont dat DIGI een zware contractuele fout heeft begaan, in geval van kwaad opzet door een van zijn medewerkers of afgevaardigden of in geval van niet-nakomen van een hoofdverplichting van het Contract. De verantwoordelijkheid van DIGI beperkt zich tot voorzienbare directe en materiële schade die door de Klant wordt geleden, met uitsluiting van indirecte of immateriële schade. DIGI is niet verantwoordelijk voor onderbrekingen die te wijten zijn aan overmacht zoals natuurrampen, stakingen, pandemieën enz., of enige andere gebeurtenis die toe te schrijven is aan de Klant of aan een derde.

De verantwoordelijkheid van DIGI ten opzichte van de Klant beperkt zich per gebeurtenis waarvoor het verantwoordelijk is tot het totale bedrag dat door de Klant betaald werd voor de Diensten in de laatste 24 maanden voorafgaand aan het schadegeval. 

 

        9.2. Verantwoordelijkheid van de Klant 

De Klant is als enige verantwoordelijk voor elke vorm van schade direct of indirect, materieel of immaterieel, die werd toegebracht aan DIGI of aan derden bij het gebruik van de Diensten. De Klant verbindt zich ertoe om DIGI te vergoeden, verdedigen en vrijwaren in geval van klachten van derden die voortvloeien uit de uitvoering van de Diensten door DIGI, na inbreuk op het Contract door de Klant, meer bepaald in geval van fraude of schending van de intellectuele rechten.

De Klant waakt erover dat alle gebruikers die toegang hebben tot de Diensten de huidige verplichtingen respecteren en neemt hiervoor de volledige verantwoordelijkheid op zich.

De Klant waakt erover het netwerk enkel te gebruiken in combinatie met goed functionerende, compatibele Apparatuur. Hij waakt erover dat hijzelf of derden geen ander materiaal dan voorzien in het Contract aansluiten op het DIGI-netwerk, met name om hackers de toegang tot de Dienst te ontzeggen.

De Klant is verantwoordelijk in geval van fraude met betrekking tot de Netwerkaansluiting, de Aansluiting, de Installatie, de Activatie en/of de Apparatuur die ter beschikking wordt gesteld zoals - maar niet beperkt tot - het delen van de verbinding. In dat geval zal de Klant aan DIGI, onverminderd het recht van DIGI om een schadevergoeding en interesten op te eisen, een forfaitaire schadevergoeding van € 250 per inbreuk verschuldigd zijn om de winstderving te dekken, evenals de herstelkosten en andere technische en administratieve kosten.

De Klant is ook als enige verantwoordelijkheid voor de veiligheid van zijn pincodes en wachtwoorden en het gebruik daarvan. De Klant treft alle nodige maatregelen om cybercriminaliteit en virussen te voorkomen, zoals het regelmatig veranderen van zijn wachtwoorden met inachtneming van de veiligheidsnormen aanbevolen door SafeOnWeb:

https://safeonweb.be/nl/gebruik-sterke-wachtwoorden

De Klant stelt ook alles in het werk om zijn identificatiegegevens en wachtwoorden geheim te houden. Op dat vlak ziet de Klant expliciet af van elk verhaal tegen DIGI.

De Klant is als enige verantwoordelijk voor schade die geleden wordt door gebruik van zijn simkaart of e-SIM, zelfs in geval van verlies of diefstal. De Klant verbindt zich ertoe om DIGI onmiddellijk op de hoogte te brengen in geval van verlies of diefstal. In dit kader is de Klant verplicht om de verplichtingen die voortvloeien uit het Contract na te leven totdat hij DIGI op de hoogte heeft gebracht en een opschorting van de Dienst heeft aangevraagd. 

 

    10. Afstand, overdracht van rechten en overlijden van de Klant   

 

De Klant mag de rechten en plichten die voortvloeien uit het Contract voor bepaalde Diensten overdragen aan een derde persoon, onder voorbehoud van een voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van DIGI. Indien DIGI deze overdracht aanvaardt, neemt de nieuwe titularis van het Contract alle rechten en plichten over die voortvloeien uit het Contract, inclusief de betalingen en eventuele vergoedingen. Bovendien moeten de Klant en de nieuwe titularis een overdrachtsformulier invullen en ondertekenen. Dit is beschikbaar bij DIGI.

In geval van overlijden van de Klant blijft het Contract van kracht voor de nalatenschap totdat het wordt opgezegd of tot aan de overdracht naar een persoon die op hetzelfde adres woont als de overleden Klant. Indien de rechthebbenden DIGI schriftelijk op de hoogte brengen van het overlijden, aangevuld met een bewijsstuk, zal er geen enkele schadevergoeding voor vroegtijdige opzegging verschuldigd zijn.

 

    11. Klacht en tussenkomst van de bemiddelaar  

 

        11.1. Klacht ingediend bij DIGI 

De Klant kan een klacht indienen bij DIGI via het contactformulier op de Website of via een gewone brief ter attentie van de Afdeling Customer Care op het volgende adres:

DIGI Communications NV - Gasthuisstraat 31 - 1000 Brussel.

Voor klachten met betrekking tot een factuur heeft de Klant na afschrijving op zijn bankrekening of na ontvangst van de factuur, 30 dagen de tijd om het bedrag aan te vechten. Na deze termijn wordt de factuur door DIGI definitief als aanvaard beschouwd. De betaling blijft opeisbaar op de overeengekomen datum, behalve als de Klant een klacht heeft ingediend die ontvankelijk is verklaard door de Ombudsdienst conform artikel 11.2 van deze voorwaarden. In geval van opschorting van de Dienst beschikt de Klant over een termijn van 5 kalenderdagen volgend op de opschorting om een klacht in te dienen. Bij gebrek daaraan kan de Klant geen vergoeding eisen van DIGI voor de genoemde opschorting.

 

        11.2. Klacht bij de Ombudsdienst 

Indien de Klant nog steeds ontevreden is over de behandeling door DIGI van een klacht die hij heeft ingediend, kan hij een klacht sturen naar de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, die bij wet opgericht is door het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie: 

 

Ellipse Building, Koning Albert II-laan 35, te 1030 Brussel: 

  • per fax op het nummer 02 219 77 88;
  • door langs te gaan op de kantoren van de Ombudsdienst tijdens de openingsuren (9-17.00 uur);
  • via de formulieren op de website: http://www.ombudsmantelecom.be

 

De Ombudsdienst ontvangt van geen enkele instantie instructies en blijft volstrekt onafhankelijk van dienstverleners van elektronische communicatiediensten. De klacht is ontvankelijk indien de Klant eerst stappen heeft ondernomen bij DIGI. Elke klacht moet door de Klant schriftelijk worden ingediend in het Frans, Nederlands, Duits of Engels.

 

    12. Bewijzen  

 

Elke vraag die door de Klant wordt gesteld aan DIGI, zoals intekenen op een Dienst, een Optie activeren of een Dienst wijzigen, wordt door DIGI geregistreerd en bewaard in zijn computersysteem. De Klant erkent dat deze registraties beschouwd worden als officiële bewijzen van vragen van de Klant aan DIGI.

 

    13. Verwerking van gegevens  

 

Om de Diensten te kunnen leveren en het Contract te kunnen uitvoeren, verzamelt DIGI specifiek de volgende persoonsgegevens: naam, adres, e-mail, geboortedatum, telefoonnummers, domicilieadres, nationaliteit, identificatiegegevens voor Itsme® enz. DIGI slaat ook de details op van het abonnement van de Klant en de door hem gekozen Opties. In geval van verandering van operator zal DIGI het Easy Switch-nummer van de Klant en de over te dragen telefoonnummers bewaren. Om de betaling van de Diensten door de Klant te garanderen, bewaart DIGI ook de facturatie- en betalingsgegevens zoals het bankrekening- of domiciliëringsnummer van de Klant, evenals de betalingshistoriek. Indien de Klant een persoonlijke account aanmaakt, registreert DIGI hiervan de identificatiegegevens en het wachtwoord. Voor de goede uitvoering van het Contract slaat DIGI ook het spoor op van elke interactie met de Klant zoals telefonische oproepen naar de helpdesk van DIGI, het bezoek van een technicus, de verzending van brieven of het verkeer van e-mails of elektronische berichten.  

Voorts verzamelt en verwerkt DIGI in het kader van de levering van zijn Diensten tal van gegevens over de Klant en zijn gebruik van de Diensten. Zo verzamelt DIGI alle technische gegevens met betrekking tot de geleverde Apparatuur en simkaart(en) zoals de nummers van de simkaarten (IMSI, ICCID), het International Mobile Equipment Identity-nummer (IMEI), het nummer van de router, de pin- en pukcodes en de identificatietypes en -nummers van de routers en decoders of Eindapparatuur die door DIGI wordt verkocht of aangeboden. DIGI verzamelt ook gegevens omtrent verbindingen met de Diensten zoals de verbindingslogs, het MAC-adres, het IP-adres of de geolokalisatie, de verbruiksgegevens, het verbruiksvolume van de Diensten (verbruiksvolumes voor vast en mobiel internet, belminuten, aantal verstuurde en ontvangen sms- en mms-berichten). DIGI verzamelt daarnaast gegevens omtrent surfen op het internet (uur/datum van de internetverbinding, bezochte websites) en gegevens omtrent het gebruik van telefoonverbindingen (duur van de oproepen, tijd tussen het intoetsen van het nummer en de totstandkoming van de oproep, oproepnummers en gebelde nummers, mislukte oproepen, oorsprong en bestemming van sms- en mms-berichten).. 

Voor meer informatie kan de Klant de Privacyverklaring van DIGI raadplegen op de Website.

 

    14. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden of in het abonnementscontract  

 

DIGI verbindt zich ertoe om de Klant een maand voordat deze in werking treden op de hoogte te brengen van wijzigingen in de algemene voorwaarden of in het Contract van onbepaalde duur die gevolgen zullen hebben voor de Klant. Indien de Klant niet akkoord is met deze wijzigingen, mag hij zijn Contract kosteloos opzeggen binnen de drie maanden volgend op de melding van de wijziging. Het recht op kosteloze opzegging geldt niet indien de wijzigingen in het voordeel zijn van de Klant, als ze zuiver administratief zijn, zonder negatieve impact, of indien ze opgelegd zijn door de wet, inclusief prijsaanpassingen gekoppeld aan de consumptieprijsindex. 

 

 

    15. Veiligheid en integriteit van het netwerk  

 

DIGI past organisatorische en technische maatregelen toe conform de sectorstandaarden om de veiligheid van zijn netwerk en Diensten te garanderen. In geval van bedreiging van de veiligheid of misbruik van de Dienst kan DIGI de login en het wachtwoord van de Klant veranderen en hem op de hoogte brengen van deze wijziging. DIGI zal de Klant individueel op de hoogte brengen in geval van een bedreiging voor de veiligheid en kan de Klant eventueel adviseren over welke maatregelen hij moet nemen om zich te beschermen.

Indien DIGI misbruik of fraude opmerkt door de Klant of een derde die gebruikmaakt van de Dienst, kan DIGI maatregelen treffen tegen de Klant, inclusief opschorting of opzegging van de Dienst om het netwerk te beschermen. Indien deze inbreuk aanhoudt of de Klant geen enkele noodzakelijke maatregel treft om dit te verhelpen, kan DIGI het Contract opzeggen, onverminderd het recht om schadevergoedingen en interesten op te eisen.

 

 

    16. Verkoop op afstand en verkoop buiten de vestiging 

 

Indien de Klant op afstand of buiten de vestiging intekent op een Dienst van DIGI, heeft hij 14 kalenderdagen de tijd, te rekenen vanaf de dag volgend op het afsluiten van het Contract, om zijn intekening zonder kosten of opgave van reden te annuleren. In dit kader moet de Klant het herroepingsformulier invullen dat beschikbaar is op de Website en een geschreven verklaring indienen waarin de Klant expliciet afziet van de Dienst. In geval van herroeping moet de Klant ook alle apparatuur die hij ontvangen heeft in het kader van zijn inschrijving op eigen kosten terugsturen binnen de 14 kalenderdagen volgend op de melding van herroeping. DIGI stort alle uitgevoerde betalingen terug binnen de 14 dagen volgend op de melding van herroeping van de Klant. DIGI kan de terugstorting uitstellen tot alle Apparatuur is terugbezorgd of tot de Klant een bewijs van verzending aanlevert. Indien de Klant de Dienst begint te gebruiken voor het einde van de herroepingstermijn, moet hij het bedrag betalen in verhouding tot zijn gebruik.

De Klant erkent dat het herroepingsrecht niet van toepassing is voor digitale inhouden die geactiveerd werden voor het einde van de herroepingstermijn.

 

    17. Rechterlijke bevoegdheid en toepasselijk recht  

 

Dit Contract wordt beheerst door het Belgisch recht. Elk geschil over de interpretatie of de uitvoering van het Contract valt onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtsmacht van het arrondissement Brussel.

 

Bijzondere voorwaarden eigen aan de verschillende Diensten 

 

    1. Internetdienst  

 

        1.1. Voorwaarden voor gebruik

De Dienst onbeperkt internet van DIGI is uitsluitend bestemd voor persoonlijk privégebruik. De Klant geniet het intensieve gebruik van de Internetdienst. Behalve indien DIGI abnormaal gebruik van de Dienst vaststelt zoals fraude, misbruik of handelingen die de rechten van derde personen schenden, meer bepaald hun intellectuele-eigendomsrechten. Deze maatregel is ingesteld om alle Klanten een optimale ervaring te garanderen.

De Klant verbindt zich ertoe om alle aanwijzingen te respecteren die DIGI verstrekt met betrekking tot de toegang en het verbruik van de Internetdienst, in het bijzonder wat betreft volume en snelheid zoals omschreven door DIGI op zijn pagina Netwerkbeheer, om zo het kwaliteitsniveau van de dienst voor alle Klanten te garanderen.

De vermelde downloadsnelheden zijn maximumsnelheden. In de praktijk halen niet alle klanten deze snelheden. De werkelijke downloadsnelheid op het adres van de Klant hangt af van meerdere factoren zoals het computersysteem van de Klant, het netwerkverkeer, het aantal verbonden klanten, de toestand van het netwerk, het type verbinding, enz.). Deze factoren moeten optimaal zijn om de maximumsnelheid te behalen.

 

        1.2. Auteursrechten

De programma's die DIGI verspreidt, worden beschermd door de wetgeving op het auteursrecht. Het is dus verboden om de inhoud van de programma's op te slaan, te kopiëren of vast te leggen op een andere drager of deze programma's te verspreiden voor andere dan privédoeleinden. De kosten die verbonden zijn met de auteursrechten zijn opgenomen in de abonnementsprijs die door de Klant aan DIGI betaald wordt. Deze maatregel garandeert dat de rechten van derden gerespecteerd worden.

 

        1.3. Bescherming van computergegevens

Als gebruiker van de Internetdienst van DIGI draagt de Klant de volledige verantwoordelijkheid voor het gebruik ervan, conform de geldende wetgeving, inclusief deze met betrekking tot het auteursrecht. De Klant verbindt zich ertoe als een voorzichtig en redelijk persoon te handelen om de werking van de Dienst niet te verstoren.

DIGI kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gesteld voor de gevolgen die verbonden zijn met het gebruik van de Dienst, noch voor de computergegevens die verstuurd of ontvangen worden.

De Klant erkent dat DIGI geen controle heeft over deze gegevens en niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor enige schade of verlies van gegevens op zijn computersysteem, of voor schade die berokkend wordt door een derde.

 

    2. Televisiediensten 

 

        2.1. Auteursrechten

De programma's die DIGI verspreidt, worden beschermd door de wetgeving op het auteursrecht. Het is dus verboden om de inhoud van de programma's op te slaan, te kopiëren of vast te leggen op een andere drager of deze programma's te verspreiden voor andere dan privédoeleinden. De kosten die verbonden zijn met de auteursrechten en met de bijdragen die voorzien worden door de Franse Gemeenschap in het kader van het decreet betreffende uitzendingen, zijn opgenomen in de abonnementsprijs die door de Klant aan DIGI betaald wordt. Deze maatregel garandeert dat de rechten van derden gerespecteerd worden.

 

        2.2. Decoder en mobiele app

De Dienst DIGI TV is toegankelijk met de aanbiedingen Internet, Internet + Mobile, of Mobile.

De Dienst DIGI TV kan gebruikt worden via een mobiele toepassing die compatibel is met smartphones en tablets die draaien op Android of iOS. De Dienst is ook beschikbaar via een app die compatibel is met Google TV (smart-tv's van Panasonic, Philips, Sony), Apple TV en bepaalde types smart-tv's van LG en Samsung..

De Dienst DIGI TV is ook beschikbaar via de DIGI TV Box.

De Klant heeft enkel het recht om de DIGI TV Box of de bovengenoemde toepassingen te gebruiken om de digitale televisiekanalen te decoderen waar hij via zijn Contract toegang toe heeft. Deze middelen mogen in geen geval gebruikt worden, direct of indirect, om een derde toegang te geven tot de Televisiediensten van DIGI.

 

        2.3. Programma’s

DIGI zendt de televisie- en radiosignalen uit van de zenders die deel uitmaken van zijn aanbod. De netmanagers zijn verantwoordelijk voor de inhoud van programma's en wijzigingen in de programmatie. DIGI kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van programma's of voor enige directe of indirecte schade zoals storingen, vertragingen of onderbrekingen van uitzendingen. DIGI biedt zijn Klanten een elektronische programmagids waarvoor het geen enkele verantwoordelijkheid draagt in geval van fouten of weglatingen. DIGI behoudt zich het recht voor om de technische kenmerken en de samenstelling van zijn Diensten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. DIGI behoudt zich het recht voor om de Dienst op eender welk moment te onderbreken in geval van onrechtmatig gebruik door de Klant, met inbegrip van maar niet beperkt tot piraterij.

 

        2.4. Interactieve applicaties

DIGI zal de interactieve applicaties selecteren die beschikbaar zijn voor de Dienst TV  

In dit kader moet de Klant voorafgaandelijk de algemene voorwaarden van elke betrokken interactieve app aanvaarden en de bepalingen ervan respecteren. Hij moet ook de vereiste betalingen uitvoeren volgens de voorwaarden van de Leverancier. DIGI biedt geen garanties wat de prestaties of beschikbaarheid van de interactieve apps betreft. De Klant is als enige verantwoordelijk voor het goede gebruik van de interactieve apps. DIGI kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor verlies of schade in verband met het gebruik ervan.

 

        2.5. Geografische beschikbaarheid van de programma's

De inhoud van de Website en van de app DIGI TV kan enkel bekeken worden in de landen van de Europese Economische Ruimte (EER).

 

    3. Diensten voor vaste en mobiele telefonie  

 

        3.1. Telefoongids

Indien de Klant een gratis inschrijving wenst in de lokale telefoongids moet hij DIGI hiervoor contacteren en een uitdrukkelijke aanvraag doen. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie die verstrekt wordt voor publicatie.

DIGI behoudt zich het recht voor om de publicatie om diverse redenen op te schorten, namelijk in geval van onjuiste informatie, schade aan het imago van de telefoongids, schending van de rechten van derden of non-conformiteit met de geldende wetgeving.

De telefoongids maakt het telefoonnummer van de Klant openbaar aan gebruikers die zijn naam en adres ingeven.

 

        3.2. Overdraagbaarheid

Indien de Klant zijn telefoonnummer wenst te behouden bij het wisselen van operator, geeft hij DIGI de toestemming om in naam van de Klant alle nodige stappen te ondernemen bij de nieuwe operator voor de overdracht van zijn nummer.

De Klant moet wel zijn verplichtingen ten opzichte van de oude operator nakomen.  DIGI voert de overdracht uit in overeenstemming met de geldende wetgeving. DIGI kan echter niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen of mislukkingen die niet aan DIGI toe te schrijven zijn of die voorvallen om technische redenen.

Indien de overdracht niet kan worden uitgevoerd conform de geldende wetgeving, en onder voorbehoud van een uitdrukkelijke vraag door de Klant, kan deze aanspraak maken op de volgende vergoedingen in geval van vertraging bij de overdracht van zijn nummer:

  • voor eenvoudige overdrachten: € 3 per dag vertraging per overgedragen nummer;
  • voor complexe overdrachten: € 5 per dag vertraging per overgedragen nummer.

 

Een vertraging in de overdracht van een nummer wordt vastgesteld wanneer de overdracht van het nummer niet geactiveerd is binnen de termijn van 1 werkdag:

  • na de datum van Installatie of Activatie van de lijn, in geval van overdracht van geografische of niet-geografische nummers, met uitzondering van mobiele nummers;
  • na de datum van verzending van de valideringsaanvraag voor de overdracht van het nummer, indien de Klant wenst dat zijn mobiele nummer direct wordt overgedragen, of na de datum van overdracht zoals overeengekomen tussen de Klant en DIGI in geval van een eenvoudige overdracht van een mobiel nummer;
  • na de datum van ontvangst van de validering van de aanvraag tot overdracht van het nummer, indien de Klant wenst dat zijn mobiele nummer direct wordt overgedragen, of na de datum van overdracht zoals overeengekomen tussen de Klant en DIGI in geval van een complexe overdracht van een mobiel nummer.

 

De totale compensatie is gelijk aan het aantal dagen tussen de beoogde datum zoals bedoeld in voorgaande alinea en de datum waarop de overdracht van het nummer effectief plaatsvond, vermenigvuldigd met de voorziene bedragen. Aanvragen tot schadeloosstelling moeten altijd ingediend worden binnen een termijn van 6 maanden na de aanvraag tot overdracht van een nummer. DIGI is administratief verantwoordelijk voor de behandeling van aanvragen omtrent compensatie en de betaling van deze compensatie. In geval van opzegging van een Abonnementscontract voor de Dienst telefonie om welke reden dan ook, kan de overdracht van een of meerdere nummers uit dit Contract worden aangevraagd gedurende de eerste maand na de datum van opzegging.

 

        3.3. Bereikbaarheid van hulpdiensten

De Diensten vaste en mobiele telefonie bieden 24 uur per dag en 7 dagen per week gratis toegang tot de Belgische noodnummers en het Europese noodnummer 112. Bepaalde hulpdiensten zoals 112 zijn zelfs bereikbaar op plaatsen waar DIGI geen dekking biedt. DIGI geeft de locatie van de beller door aan de hulpdiensten voor een snelle hulpverlening. Voor vaste telefonie wordt de locatie bepaald in functie van het adres dat de Klant bij zijn inschrijving op de Dienst verstrekte.

 

        3.4. Kwaadwillige of storende oproepen

Indien de Klant ongewenste of kwaadwillige oproepen ontvangt, kan hij contact opnemen met DIGI, dat gepaste maatregelen zal treffen. Indien de oproepen blijven aanhouden, heeft de Klant ook de mogelijkheid om conform artikel 11.2 een klacht neer te leggen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

 

        3.5. Voorwaarden voor gebruik van de Dienst vaste telefonie

De Klant moet de Dienst conform de wetgeving en op een redelijke manier gebruiken.

Het is verboden om de Dienst te gebruiken als communicatiekanaal, op gegroepeerde lijnen of een ISDN-lijn, of om de Dienst te verbinden met een PABX. In geval van oneigenlijk gebruik van de Dienst behoudt DIGI zich het recht voor om het verbruik buiten bundel te factureren, de Dienst op te schorten of het Contract op te zeggen conform artikel 5.5.

De Dienst vaste telefonie van DIGI is bestemd voor normaal persoonlijk privégebruik.

Gebruik wordt als abnormaal beschouwd als er meer dan 3000 belminuten per maand worden gebruikt. In geval van overschrijding zal DIGI € 0,0121 factureren per bijkomende minuut naar zowel vaste als mobiele netwerken. Na de eerste 30 seconden zullen de oproepen per seconde gefactureerd worden.  In geval van overmatig gebruik kan DIGI de Dienst ook onderbreken.

 

        3.6. Voorwaarden voor gebruik van de Dienst mobiele telefonie

Bij intekening op de Dienst kan de Klant voor elk aan hem toegewezen nummer kiezen tussen een fysieke simkaart of een e-SIM. Indien de Klant kiest voor een simkaart met pin- en pukcode (deblokkeringssleutel) moet hij de kaart in zijn toestel plaatsen om toegang te krijgen tot de Dienst. Indien de Klant kiest voor een e-SIM wordt deze direct aan zijn smartphone gekoppeld, onder voorbehoud van compatibiliteit. De e-SIM moet geactiveerd worden via de persoonlijke MyDIGI-klantenzone.

De fysieke simkaart en de e-SIM worden zonder onderscheid aangeduid als de 'Kaart'.

De Klant verbindt zich ertoe om de Kaart en de Dienst op een normale en verantwoorde manier te gebruiken en daarbij elk oneigenlijk of verboden gebruik te mijden, zoals het versturen van spam, het gebruik van de Kaart in niet-conforme toestellen of elk ander gebruik dat het netwerk van DIGI kan verstoren. Frauduleus gebruik, doorverkoop of namaak van de Kaart is strikt verboden. De aankoop van een abnormaal hoog aantal Kaarten wordt beschouwd als strijdig met privégebruik. In al deze gevallen behoudt DIGI zich het recht voor om de Kaart zonder voorafgaande kennisgeving te deactiveren.

In geval van verlies, diefstal of vervalsing van de Kaart moet de Klant DIGI op de hoogte brengen om een nieuwe Kaart te ontvangen. Deze zal gefactureerd worden volgens de geldende tarieven. De Klant blijft verantwoordelijk voor het gebruik en de betaling van de Diensten totdat hij de opschorting van de Kaart aanvraagt en DIGI in de mogelijkheid is om deze te deactiveren.

 

        3.7. Roaming

De mobiele Dienst van DIGI maakt verbindingen mogelijk tussen zijn eigen netwerk en andere telefonienetwerken. De Klant kan vragen om deze verbindingen te beperken of op te schorten, behalve voor roamingoproepen via het netwerk van een operator die het CAMEL-protocol niet onderschreven heeft. In dat geval kan DIGI het verbruik niet in real time controleren.

In België bevatten de aanbiedingen belminuten, sms'en en mobiele data naar alle vaste en mobiele netwerken in België.

Binnen de Europese Economische Ruimte (EER) zijn deze zelfde diensten geldig naar netwerken in België en de EER.

De inbegrepen elementen kunnen niet overgedragen worden naar de volgende maand.

Communicatie naar speciale of premiumnummers, evenals diensten van derden, kunnen extra kosten met zich meebrengen..

Communicatie vanuit België naar een bestemming buiten de EER, het gebruik van mobiel internet buiten de EER en verbindingen met niet-terrestrische netwerken worden extra gefactureerd volgens de geldende tarieven.

De landen binnen de EER zijn: Duitsland, Oostenrijk, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe (Franse Antillen), Frans-Guyana, Hongarije, de Åland-eilanden (Finland), Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique (Franse Antillen), Mayotte, Nederland, Polen, Portugal, Tsjechië, La Réunion, Roemenië, Verenigd Koninkrijk, Saint-Barthélemy (Franse Antillen), Sint Maarten (Franse Antillen), Slovakije, Slovenië en Zweden, evenals IJsland, Liechtenstein en Noorwegen. 

In het buitenland maakt de simkaart of e-SIM automatisch verbinding met een partnernetwerk van DIGI. De Klant heeft echter de vrijheid om manueel en zonder bijkomende kosten een ander netwerk te selecteren, op voorwaarde dat DIGI een roamingakkoord heeft met deze operator. Bepaalde Diensten kunnen onbeschikbaar zijn of extra kosten met zich meebrengen in geval van verplaatsingen naar het buitenland.

Voor abonnementen die aangegaan zijn na 1 augustus 2024 worden de kosten buiten bundel van DIGI automatisch beperkt tot € 20 incl. btw. De roamingkosten worden geplafonneerd op € 60,50 incl. btw. De Klant kan deze limieten op elk moment wijzigen of verwijderen. Indien de Klant deze limieten bereikt, stuurt DIGI een waarschuwingsbericht en blokkeert het oproepen buiten bundel. DIGI kan echter niet altijd het verbruik in real time opvolgen. Het gefactureerde bedrag kan dus hoger liggen dan deze plafonds. DIGI kan de verbindingen ook beperken of opschorten in geval van onvoldoende insolvabiliteit van de Klant. Indien het maandelijkse verbruik van de mobiele Dienst driemaal hoger ligt dan het gemiddelde kan DIGI de Dienst eveneens beperken of opschorten.

DIGI verwerpt alle verantwoordelijkheid omtrent de inhoud van communicatie en berichten die de Klant verstuurt en ontvangt. De Dienst onbeperkte mobiele telefonie van DIGI is bestemd voor normaal persoonlijk privégebruik met een limiet van 6000 belminuten en 6000 sms'en per maand of 500 sms'en per dag of meer dan 250 verschillende bestemmelingen per maand. Gebruik dat deze limieten overschrijdt, wordt geblokkeerd en niet in rekening gebracht. In België en in de Europese Unie, als het inbegrepen datavolume is bereikt, zal het extra dataverbruik worden aangerekend aan 0,0006€ per MB (of 0,6€ per GB). Resterende minuten, sms'en en data worden niet overgedragen naar de volgende maand.

 

 

Cookies zijn belangrijk, zelfs als ze niet zoet zijn. Ze stellen je in staat om het winkelwagentje te gebruiken, het beheerpaneel van de website te gebruiken, rekeningen te betalen, je ervaring op de website aan te passen, ons te vertellen welke pagina’s zijn bezocht, helpen bij het meten van advertentie- effectiviteit en geven ons informatie over het gedrag op deze website, waardoor we onze communicatie en producten kunnen verbeteren.

Door op "ACCEPTEREN" te klikken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor het weergeven van gepersonaliseerde advertenties, het gebruik van sociale media-plug-ins en het begrijpen van hoe de website werkt. Je kunt de instellingen altijd aanpassen door op de knop "INSTELLINGEN" te klikken. Als je meer wilt leren over cookies, klik dan hier.

Jouw keuze met betrekking tot cookies op deze site
Noodzakelijke Cookies/Nodige Technologieën
Deze gegevens zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zoals het onthouden van inloggegevens, het mogelijk maken van het gebruik van het winkelwagentje, het zorgen voor snellere laadtijden, het weergeven van inhoud in de juiste resolutie en het tellen van bezoeken. Met deze cookies streven we ernaar je een naadloze en volledig veilige ervaring te bieden.
Details
  • Weergave van secties van de site
  • Onthouden van persoonlijke voorkeuren (inclusief cookie-instellingen)
  • Onthouden van inloggegevens (behalve bij inloggen via een derde partij, zie hieronder)
  • Indien van toepassing, het winkelwagentje onthouden en de voortgang van een bestelling volgen
Bedrijf
Domein
Privacybeleid
DIGI Communications Belgium NV
digi-belgium.be
cmp_level, lang, callback-url, csrf-token, session-token

Deze cookies verzamelen gegevens op een manier die geen enkele bezoeker of gebruiker direct identificeert. Ze zijn zeer nuttig om ons een idee te geven van het publiek en de kwaliteit van het verkeer op de website, en helpen ons te begrijpen wat en waar we moeten verbeteren om je toekomstige ervaring te verbeteren. Ze stellen ons in staat om te leren over de groeiende populariteit van een specifieke browser of pagina, zodat we tijd in die gebieden kunnen investeren in plaats van in andere initiatieven die mogelijk minder relevant voor je zijn.
Details
  • Siteverkeersanalyse: aantal bezoekers, geografisch gebied, apparaattype, browser, enz.
  • A/B-testen om de lay-out van de site te optimaliseren
  • Analyse van de tijd die elke bezoeker op onze webpagina's doorbrengt
  • Feedback vragen over specifieke delen van de site
Bedrijf
Domein
Privacybeleid
DIGI Communications Belgium NV
digi-belgium.be
cmp_level, lang, callback-url, csrf-token, session-token

Wie houdt er niet van sociale media? Het activeren van deze cookies stelt je in staat om inhoud van Facebook, YouTube of andere vergelijkbare platforms te bekijken, inclusief afbeeldingen en video’s, en om Vind- ik - leuks of Delen- knoppen te gebruiken wanneer je ervoor kiest om te delen.Voor al deze functies hebben we jouw toestemming nodig.We zouden het waarderen!
Details
  • Sociale media-interacties (zoals & delen)
  • De mogelijkheid om in te loggen via een derde partij (Facebook, Google, enz.)
  • Inhoud van derde partijen (YouTube, SoundCloud, enz.) weergeven
Bedrijf
Domein
Privacybeleid
DIGI Communications Belgium NV
digi-belgium.be
cmp_level, lang, callback-url, csrf-token, session-token

We zijn allemaal verschillend, gelukkig maar. Deze cookies helpen ons om de interesses en voorkeuren van bezoekers af te leiden en te begrijpen, zodat we gepersonaliseerde en specifieke inhoud aan elke persoon kunnen presenteren en/of leveren, inclusief zowel advertenties als native inhoud op de website. Anders, zonder deze cookies, zie je algemene informatie die mogelijk niet overeenkomt met jouw interesses. We geloven dat een bezoeker tevredener is als hij inhoud ontvangt die voor hem van belang is, dus denken we dat een "Ja" goed verdiend is!
Details
  • Gepersonaliseerde advertenties op de site aanbieden op basis van de conclusies die we trekken over jou op basis van je browsegeschiedenis op de site en, in sommige gevallen, op basis van het profiel dat we over jou aanmaken. We doen dit om de site winstgevend te houden, zodat we geen kosten in rekening brengen voor toegang.
  • Zelfs als deze cookies niet worden gebruikt, merk op dat je nog steeds advertenties op onze site zult zien, maar ze zullen niet zijn afgestemd op jouw interesses. Deze advertenties kunnen worden aangepast op basis van de inhoud van de pagina.
Bedrijf
Domein
Privacybeleid
DIGI Communications Belgium NV
digi-belgium.be
cmp_level, lang, callback-url, csrf-token, session-token