- DIGI heeft 1 tariefplan voor vaste telefonie, altijd gekoppeld aan een DIGI Fiber-abonnement
- Hierbij krijg je onbeperkte belminuten in België
- Voor € 2,5/maand (bovenop je DIGI Fiber-abonnement)
- Meer informatie
Aanbod en prijzen
Welke mogelijkheden heeft DIGI voor vaste telefonie?
Opties
Zijn er extra opties voor vaste telefonie bij DIGI?
DIGI biedt bovenop de standaard vaste lijn geen extra opties aan.
Installatie en activatie
Als ik DIGI Tel wil nemen, hoe gaat de installatie en activering dan verder?
Wanneer onze technieker (m/v/x) langskomt om je DIGI Fiber aan te sluiten, installeert en activeert die ook je DIGI Tel
- Zodra die installatie afgerond is, kan je bellen en gebeld worden met je nieuwe vaste telefoonlijn.
Gebruik
Hoe kan ik met mijn vaste telefoonlijn gesprekken doorschakelen?
Inkomende gesprekken kan je van je vaste lijn doorschakelen naar je mobiele telefoon:
- Doorschakelen vanaf het eerste belsignaal: toets *21* in, gevolgd door het nummer waarnaar je wilt doorschakelen, sluit af met # (voorbeeld: *21*0475101520#).
- Doorschakelen als je niet kan opnemen: toets *61* in, gevolgd door het nummer waarnaar je wilt doorschakelen, sluit af met # (voorbeeld: *61*0475101520#).
- Doorschakelen als de lijn bezet is: toets *67* in, gevolgd door het nummer waarnaar je wilt doorschakelen, sluit af met # (voorbeeld: *67*0475101520#).
Hoe kan ik mijn nummer eenmalig verbergen bij een uitgaand gesprek?
Toets *31* in, gevolgd door het nummer dat je wilt bellen, gevolgd door een #. Daarna druk je op de beltoets op je telefoon. Je nummer zal alleen voor deze oproep verborgen worden, daarna zal het weer zichtbaar zijn.
Hoe kan ik mijn nummer permanent verbergen voor uitgaande gesprekken?
Ga naar My DIGI. Klik op “Mijn producten”, dan naar “DIGI Tel”. Klik op “Beheren” en selecteer “Parameters”. Hier vind je de functie ""Verberg mijn nummer"". Om je nummer te verbergen, schuif je de knop naar rechts en wordt die knop groen: vanaf nu wordt je nummer verborgen bij uitgaande oproepen. Als je deze optie wilt uitschakelen, zet je de schuifknop gewoon naar links.
Hoe blokkeer ik oproepen naar speciale (en betalende) nummers?
Ga naar MyDIGI. Klik op “Mijn producten”, dan naar “DIGI Tel”. Klik op “Beheren” en selecteer “Parameters”. Hier vind je de functie "Oproepen naar speciale nummers blokkeren". Om die oproepen te blokkeren, schuif je de knop naar rechts en wordt die knop groen: de blokkering is actief. Als je deze blokkering weer wilt opheffen, zet je de schuifknop gewoon naar links.
Hoe blokkeer ik oproepen naar buitenlandse nummers of nummers in het buitenland?
Ga naar MyDIGI. Klik op “Mijn producten”, dan naar “DIGI Tel”. Klik op “Beheren” en selecteer “Parameters”. Hier vind je de functie "Oproepen naar internationale nummers blokkeren". Om die oproepen naar internationale nummers te blokkeren, schuif je de knop naar rechts en wordt die knop groen: de blokkering is actief. Als je deze blokkering van internationale nummers weer wilt opheffen, zet je de schuifknop gewoon naar links.
Krijg ik een melding wanneer ik aan de lijn hang en er een tweede oproep binnen zou komen?
Jawel, je krijgt een melding van een tweede inkomende oproep als je aan de lijn hangt.
Ga ik altijd kunnen zien door wie ik gebeld word op mijn vaste telefoonlijn?
In principe wel, tenzij je telefoontoestel die functie niet ondersteunt, of wanneer de persoon die jou belt ervoor gekozen heeft het nummer te verbergen.
Technisch probleem
Ik ondervind problemen wanneer ik wil telefoneren. Wat kan ik doen?
Volg deze 4 stappen en check of het probleem daarmee verholpen is:
- Controleer de verbinding van je telefoon.
- Controleer de verbinding van je DIGI Internet Box
- Controleer de stroomvoorziening van je DIGI Internet Box.
- Herstart je DIGI Internet Box
(als je geen internetverbinding hebt, kan je niet telefoneren met je vaste lijn)