Snelle antwoorden

Ik ben in het buitenland en mijn roaming werkt niet. Wat moet ik doen?

Als je in een land bent waar roaming beschikbaar* is, maar toch problemen ondervindt, volg dan deze stappen:

Voor Android:

  1. Open de DIGI STK-app (deze werd automatisch geïnstalleerd toen je je DIGI-simkaart in je telefoon plaatste).
  2. Selecteer 'RBroker'.
  3. Ga naar 'Accountselectie' en kies 'Handmatig'.
  4. Tik op 'Land' en selecteer 'DIGI Sponsor'.

Voor iPhone:

  1. Open je Instellingen.
  2. Ga naar 'Mobiel netwerk' > 'Simapps' > 'RBroker'.
  3. Ga naar 'Accountselectie' en kies 'Handmatig'.
  4. Tik op 'Land' en selecteer 'DIGI Sponsor'.

⚠️Belangrijk: Wanneer je terug in België bent, vergeet dan niet je instellingen terug van 'Handmatig' naar 'Automatisch' te zetten om je mobiele data te gebruiken.

*DIGI biedt roaming in de meeste landen, met uitzondering van: Algerije, Bhutan, Eritrea, Falklandeilanden Malvinas, Ivoorkust, Liberia, Libië, Marshalleilanden, Micronesië, Nauru, Nieuw-Caledonië, Norfolkeilanden, Somalië, Swaziland/Koninkrijk Eswatini, Venezuela en Jemen.

Hoe activeer ik mijn simkaart?

  • Behoud uw mobiele nummer
  1. Houd je oude simkaart in je telefoon en bel naar 0800 41 001 om de overdracht te starten.
  2. Houd er rekening mee dat de overdracht tot 24 uur kan duren, weekends niet inbegrepen.
  3.  Zodra de overdracht voltooid is, verliest je oude simkaart de verbinding. Steek dan je nieuwe simkaart in je telefoon.
  4. Stel je mobiele data in door de APN-instellingen juist te zetten. Je vindt de instructies hier.

  • Nieuw DIGI-nummer
  1.  Plaats je DIGI-simkaart in je telefoon.
  2. Bel naar 0800 41 001 en volg de instructies om je simkaart te activeren.
  3. Stel je mobiele data in door de APN-instellingen juist te zetten. Je vindt de instructies hier.

  • Meerdere SIM-kaarten?

    Als je meerdere simkaarten besteld hebt, ga dan naar MyDIGI. Bij 'Mijn producten' vind je je mobiele abonnementen en de link tussen je nummer en je ICCID (het serienummer van je simkaart).

Waarom heb ik geen voicemail?

We zien dat een voicemail minder en minder gebruikt wordt. En voor gesproken berichten, nemen messaging apps zoals WhatsApp het over, waardoor gebruikers geen traditionele voicemailservice meer nodig hebben.

Hoe werkt de facturering?

Bij DIGI werken we met een voorschotfacturering, wat betekent dat je vooraf betaalt voor je abonnement. Zo werkt het:

Voorbeeld 1: Een nieuw abonnement afsluiten

  • Je sluit je abonnement af op 15/04.
  • Je eerste factuur bevat:
    -Pro rata abonnementskosten voor 15/04 t.e.m. 30/04 (bijv. € 10/maand = € 5 voor de eerste helft van de maand)*.
    -Extra verbruik voor 15/04 t.e.m. 30/04.
    -Volledige abonnementskosten voor 01/05 t.e.m. 31/05 (bijv. € 10).
  • Je tweede factuur bevat:
    -Extra verbruik voor 01/05 t.e.m. 31/05.
    -Volledige abonnementskosten voor 01/06 t.e.m. 30/06 (bijv. € 10).

*Belangrijk: Als je een DIGI Mobile-plan hebt, wordt je data ook pro rata berekend (bijv. als je 15 GB hebt, krijg je 7,5 GB voor 15/04 t.e.m. 30/04).

Voorbeeld 2: Je contract opzeggen

  • Je zegt je contract op op 20/11.
  • Je laatste factuur bevat je verbruik voor 01/11 t.e.m. 20/11.

Hoe contacteer ik de klantendienst?

Ga eerst naar onze supportpagina en zoek je vraag in onze FAQ's. Niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact op met ons DIGI Care Team via e-mail op care@digi-belgium.be of bel ons op 0800 41 041. We helpen je graag verder!

Hoe log ik in op mijn MyDIGI-account?

Nieuwe klant
Als je klant wordt, maak je tijdens het bestelproces een account aan.
 
Bestaande klant
  1. Ga naar MyDIGI.
  2. Voer het e-mailadres in dat gekoppeld is aan je DIGI-profiel.
  3. Voer je gekozen wachtwoord in.
 
Ben je je wachtwoord vergeten? Klik op 'Wachtwoord vergeten' om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe activeer ik mijn mobiel netwerk?

 

iPhone instellen

1. Stop je simkaart in de telefoon.
2. Ga naar Instellingen.
3. Tik op Mobiele data.
4. Zorg ervoor dat Mobiele data is ingeschakeld.
5. Tik op Mobiele data-netwerk.
6. Stel de Mobiele data APN in op: web
         -Gebruikersnaam: Laat het veld leeg
         -Wachtwoord: Laat het veld leeg
7. Als alles is ingesteld, herstart je toestel.

Android instellen

1. Stop je simkaart in de telefoon.
2. Ga naar het beginscherm.
3. Open de Instellingen.
4. Kies Verbindingen.
5. Tik op Mobiele gegevensgebruik en zorg ervoor dat Mobiele gegevens zijn ingeschakeld. (Als dit al is ingeschakeld, druk op de terugknop).
6. Tik op Mobiele netwerken.
7. Ga naar Toegangspuntennamen (APN).
8. Heb je meerdere simkaarten? Selecteer dan de DIGI-simkaart.
9. Tik op het + symbool om een nieuw APN toe te voegen. De gegevens die je moet invullen staan hieronder.

 

Bel ons op 0800/41.001 om je simkaart te activeren. 

 

APN instellingen

Naam: DIGI
APN: web
Proxy: Laat het veld leeg
Poort: Laat het veld leeg
Gebruikersnaam: Laat het veld leeg
Wachtwoord: Laat het veld leeg

Server: Laat het veld leeg
MMSC: Laat het veld leeg
MMS-proxy: Laat het veld leeg
MMS-poort: Laat het veld leeg
MCC(1): 206 (automatisch ingevuld)
MNC(1): 12 (automatisch ingevuld)

Type authenticatie: Laat het veld leeg
APN-type:
Laat het veld leeg
APN-protocol
(1): IPv4/IPv6
APN-roamingprotocol
(1): IPV4/IPv6

(1)Deze parameters zijn niet zichtbaar op iPhone.

Cookies zijn belangrijk, zelfs als ze niet zoet zijn. Ze stellen je in staat om het winkelwagentje te gebruiken, het beheerpaneel van de website te gebruiken, rekeningen te betalen, je ervaring op de website aan te passen, ons te vertellen welke pagina’s zijn bezocht, helpen bij het meten van advertentie- effectiviteit en geven ons informatie over het gedrag op deze website, waardoor we onze communicatie en producten kunnen verbeteren.

Door op "ACCEPTEREN" te klikken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor het weergeven van gepersonaliseerde advertenties, het gebruik van sociale media-plug-ins en het begrijpen van hoe de website werkt. Je kunt de instellingen altijd aanpassen door op de knop "INSTELLINGEN" te klikken. Als je meer wilt leren over cookies, klik dan hier.

Jouw keuze met betrekking tot cookies op deze site
Noodzakelijke Cookies/Nodige Technologieën
Deze gegevens zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zoals het onthouden van inloggegevens, het mogelijk maken van het gebruik van het winkelwagentje, het zorgen voor snellere laadtijden, het weergeven van inhoud in de juiste resolutie en het tellen van bezoeken. Met deze cookies streven we ernaar je een naadloze en volledig veilige ervaring te bieden.
Details
  • Weergave van secties van de site
  • Onthouden van persoonlijke voorkeuren (inclusief cookie-instellingen)
  • Onthouden van inloggegevens (behalve bij inloggen via een derde partij, zie hieronder)
  • Indien van toepassing, het winkelwagentje onthouden en de voortgang van een bestelling volgen
Bedrijf
Domein
Privacybeleid
DIGI Communications Belgium NV
digi-belgium.be
cmp_level, lang, callback-url, csrf-token, session-token

Deze cookies verzamelen gegevens op een manier die geen enkele bezoeker of gebruiker direct identificeert. Ze zijn zeer nuttig om ons een idee te geven van het publiek en de kwaliteit van het verkeer op de website, en helpen ons te begrijpen wat en waar we moeten verbeteren om je toekomstige ervaring te verbeteren. Ze stellen ons in staat om te leren over de groeiende populariteit van een specifieke browser of pagina, zodat we tijd in die gebieden kunnen investeren in plaats van in andere initiatieven die mogelijk minder relevant voor je zijn.
Details
  • Siteverkeersanalyse: aantal bezoekers, geografisch gebied, apparaattype, browser, enz.
  • A/B-testen om de lay-out van de site te optimaliseren
  • Analyse van de tijd die elke bezoeker op onze webpagina's doorbrengt
  • Feedback vragen over specifieke delen van de site
Bedrijf
Domein
Privacybeleid
DIGI Communications Belgium NV
digi-belgium.be
cmp_level, lang, callback-url, csrf-token, session-token

Wie houdt er niet van sociale media? Het activeren van deze cookies stelt je in staat om inhoud van Facebook, YouTube of andere vergelijkbare platforms te bekijken, inclusief afbeeldingen en video’s, en om Vind- ik - leuks of Delen- knoppen te gebruiken wanneer je ervoor kiest om te delen.Voor al deze functies hebben we jouw toestemming nodig.We zouden het waarderen!
Details
  • Sociale media-interacties (zoals & delen)
  • De mogelijkheid om in te loggen via een derde partij (Facebook, Google, enz.)
  • Inhoud van derde partijen (YouTube, SoundCloud, enz.) weergeven
Bedrijf
Domein
Privacybeleid
DIGI Communications Belgium NV
digi-belgium.be
cmp_level, lang, callback-url, csrf-token, session-token

We zijn allemaal verschillend, gelukkig maar. Deze cookies helpen ons om de interesses en voorkeuren van bezoekers af te leiden en te begrijpen, zodat we gepersonaliseerde en specifieke inhoud aan elke persoon kunnen presenteren en/of leveren, inclusief zowel advertenties als native inhoud op de website. Anders, zonder deze cookies, zie je algemene informatie die mogelijk niet overeenkomt met jouw interesses. We geloven dat een bezoeker tevredener is als hij inhoud ontvangt die voor hem van belang is, dus denken we dat een "Ja" goed verdiend is!
Details
  • Gepersonaliseerde advertenties op de site aanbieden op basis van de conclusies die we trekken over jou op basis van je browsegeschiedenis op de site en, in sommige gevallen, op basis van het profiel dat we over jou aanmaken. We doen dit om de site winstgevend te houden, zodat we geen kosten in rekening brengen voor toegang.
  • Zelfs als deze cookies niet worden gebruikt, merk op dat je nog steeds advertenties op onze site zult zien, maar ze zullen niet zijn afgestemd op jouw interesses. Deze advertenties kunnen worden aangepast op basis van de inhoud van de pagina.
Bedrijf
Domein
Privacybeleid
DIGI Communications Belgium NV
digi-belgium.be
cmp_level, lang, callback-url, csrf-token, session-token