Kies eerst één van onze producten (DIGI Fiber, DIGI Mobile, DIGI TV, DIGI Tel), of combineer ze meteen alle vier. Je kan ervoor kiezen om je oude telefoonnummer(s) te behouden, of voor een nieuw nummer te kiezen. Hier lees je alles wat je moet weten.
Nieuw abonnement
Hoe kan ik overstappen van mijn huidige provider naar DIGI?
Wat is Easy Switch?
Stap vlot over met Easy Switch!
- Easy Switch is de naam van een procedure om het makkelijker te maken van operator te veranderen. Deze dienst wordt door alle telecomoperatoren in België gebruikt en maakt de opzegging van internet- en/of tv-diensten een stuk eenvoudiger voor de klant.
- Als je klant wordt bij DIGI met Easy Switch, dan zorgen wij voor de administratie om je diensten bij je vorige operator op te zeggen. Uiteraard alleen met jouw schriftelijke toestemming en pas nadat je nieuwe diensten geïnstalleerd en actief zijn.
- Je kan er natuurlijk ook nog steeds voor kiezen om zelf alles bij je vorige provider op te zeggen. In dat geval laat je ons gewoon weten vanaf welke datum je klant bij DIGI zou willen worden.
Welke diensten kan ik (laten) opzeggen met Easy Switch?
Je kan Easy Switch gebruiken om je internet, vaste telefonie en tv op te zeggen bij je oude provider. Als je ook je vast en/of mobiel nummer wilt overdragen naar DIGI, dan kan je die ook meenemen in je Easy Switch-aanvraag.
Waar kan ik mijn Easy Switch-nummer vinden?
Je Easy Switch-nummer vind je op je factuur, in de klantenzone of in de app van je vorige operator.
Hoe sneller en makkelijker klant worden bij DIGI met Easy Switch?
Wanneer je je abonneert op onze diensten (bijv. op onze website), hebben we van jou deze Easy Switch informatie nodig:
- De naam van je vorige provider
- Je klantnummer bij die vorige provider
- Je Easy Switch-nummer (of ID: je vindt dit op je facturen of in je online account van je vorige provider)
- Je gewenste einddatum bij je vorige provider (standaard is dit: ""zo snel mogelijk na de activering van mijn nieuwe DIGI-diensten"").
Geef ook nog even aan wat er met je vaste en mobiele telefoonnummer(s) mag gebeuren:
- Overdragen naar DIGI
- Behouden bij uw vorige operator
- Opzeggen bij uw vorige operator
Controleer eerst of je huidige contract dit toelaat.
Ik wil mijn oude telefoonnummer graag meenemen naar DIGI.
Als je je abonneert op DIGI Mobile of DIGI Tel, kun je ervoor kiezen om je oude nummer (door een nummeroverdracht) te behouden.
Als je beslist om je oude nummer te behouden, wordt je abonnement bij je vorige operator automatisch opgezegd. Kijk wel na of je niet gebonden bent aan een contract van bepaalde duur of andere voorwaarden die het opzeggen niet toelaten.
Ik wil graag een nieuw vast of mobiel telefoonnummer bij DIGI, hoe doe ik dat?
Als je een abonnement neemt op DIGI Mobile of DIGI Tel, kun je een nieuw mobiel of vast nummer kiezen in plaats van je oude nummer te behouden. Let op: dat oude nummer wordt dan niet geannuleerd.
Hoe kan ik me abonneren op één van de diensten of producten van DIGI?
- Ga naar onze website
- Kies voor DIGI Fiber, DIGI Mobile, DIGI TV, DIGI Tel of een combinatie van twee of meer van onze producten
- Stel jouw ideale pakket samen
- Klik daarna op "Bestel nu"
- Vul je gegevens in door te klikken op "Aanmelden bij itsme®".
- Je persoonlijke gegevens worden ingevuld door itsme® en verwerkt.
- Kijk na of het factuuradres hetzelfde is als het opgegeven adres
- Bevestig of je voor jezelf of voor iemand anders bestelt
- Als je DIGI Fiber hebt gekozen, vul dan de naam van je vorige provider, je klantnummer daar en je Easy Switch-nummer in. Daarna geven wij je de keuze voor een installatiedatum, die kan je daarna nog aanpassen via MyDIGI.
- Als je ook DIGI Mobile hebt geselecteerd, geef dan aan of je je huidige telefoonnummer wilt behouden of een nieuw mobiel telefoonnummer wilt. Als je kiest voor behoud van je huidige nummer, vul dan je mobiele telefoonnummer in en selecteer de naam van je oude provider.
- Als je DIGI TV hebt gekozen, regelen wij alles via Easy Switch.
- Als je DIGI Tel hebt geselecteerd, geef dan aan of je je bestaande vaste telefoonnummer wilt behouden of een nieuw vast telefoonnummer wilt. Als je kiest voor behoud van je huidige nummer, vul dan je vaste telefoonnummer in en selecteer de naam van je oude provider.
- Als laatste stap selecteer je je gewenste betaalmethode
- Klik op "Bevestigen" en binnen enkele ogenblikken ontvang je een bericht waarin je hele bestelling bevestigd wordt. Welkom bij DIGI!
Waarom gebruikt DIGI itsme®?
DIGI gebruikt itsme® omdat dat de beste en veiligste oplossing is om je online te identificeren. Bijna 7 miljoen Belgen gebruiken deze manier van identificeren elke dag.
Meer informatie over itsme®
Hoe registreer ik me bij itsme®?
Als je een nieuwe itsme®-gebruiker bent, heb je twee manieren om je itsme®-profiel te activeren:
- met je eID
- in de app van je bank
Welke gegevens kan ik bij itsme® aanpassen?
Je kan volgende gegevens aanpassen:
- je persoonlijke itsme®-beveilgingscode
- je telefoonnummer
- je thuisadres
- je e-mailadres
Hoe kan ik inloggen met itsme®?
Hoe je kan inloggen met een QR-code, waarvoor je itsme® kan gebruiken, welke gegevens je deelt en nog veel meer vind je hier: Meer informatie over inloggen met itsme®
Ik heb nog vragen over itsme®, waar vind ik antwoorden?
Of je vraag nu gaat over:
- een vergeten itsme®-code vergeten
- het verwijderen van je itsme®-account
- melden van een verloren of gestolen toestel
- welke toestellen compatibel zijn
- phishing en andere online bedreigingen
- en nog veel meer
Ga naar “meer vragen over itsme®".
Abonnementsbeheer
Waar kan ik MyDIGI klantnummer vinden?
Je DIGI-klantnummer hou je best altijd klaar wanneer je contact opneemt met onze klantenservice.
Je vindt het terug:
- op je factuur
- op je DIGI-contract
- op de startpagina van MyDIGI
Hoe contacteer ik de klantendienst?
Wat je vraag ook is, hier lees je hoe en wanneer je contact met ons kunt opnemen.
Ga eerst naar onze support pagina en
- vind het antwoord op je vraag tussen de FAQ's (hey, zo ben je hier beland!)
- Stuur ons je vraag via het online formulier
- Stuur ons een berichtje via WhatsApp
- Of bel ons op 0800 41 041
Waar vind ik mijn contract en hoe kan ik het downloaden?
- Ga naar MyDIGI
- Geef je e-mailadres en paswoord in
- Klik op “Inloggen”
- Selecteer “Profiel” in het hoofdmenu
- Hier krijg je toegang tot al je contracten en kan je ze ook downloaden
Factuur
Hoe worden mijn facturen verstuurd?
Je krijgt je maandelijkse DIGI-factuur per mail. We versturen ze niet meer op papier, maar als je dat wil kan je ze altijd terugvinden op MyDIGI en ze daar downloaden en/of afdrukken:
- Ga naar MyDIGI
- Geef je e-mailadres en paswoord in
- Klik op “Inloggen”
- Selecteer “Factuur” in het hoofdmenu
- Hier krijg je toegang tot al je facturen en kan je ze downloaden (en daarna afdrukken)
Hoe lees ik mijn factuur (pagina 1)
Bovenaan de factuur zie je:
- Te betalen bedrag
- Betalingsmethode
- Doorlopende opdracht: de datum vanaf wanneer het saldo van je rekening wordt afgeschreven
- Overschrijving: als je ervoor kiest om met overschrijving te betalen, gebruik dan de gestructureerde mededeling op deze factuur.
- Of scan de QR-code en betaal onmiddellijk met de app van je bank
In het midden van de factuur:
- Je gegegens
- Je klantnummer. Dit is een uniek nummer bij DIGI waarmee we alle informatie over je diensten snel een makkelijk kunnen terugvinden.
- Je contractnummer
- Het factuurnummer. Dit is ook een uniek nummer, hou het bij de hand als je contact met ons opneemt met een vraag over deze factuur.
- De factuurdatum: de datum waarop je factuur is uitgeschreven.
- De factureringsperiode gaat in op de eerste dag en eindigt op de laatste dag van de periode die op de factuur staat vermeld.
- Je contractgegevens:
- Je voornaam en achternaam
- Je thuisadres
- Je Easy Switch-nummer
- Je factuuradres
- Het adres waar we deze factuur naar verstuurd hebben
- overzicht
- Het totale bedrag dat je moet betalen, opgesplitst tussen
- abonnement(en), optie(s) en verbruik en
- verbruik buiten je bundel(s) (bijvoorbeeld premium bellen en sms).
Onderaan de factuur:
- De contactgegevens van DIGI Customer Care
Hoe lees ik mijn factuur (pagina 2)
Bovenaan de factuur zie je:
- Je gegegens
- Je klantnummer. Dit is een uniek nummer bij DIGI waarmee we alle informatie over je diensten snel een makkelijk kunnen terugvinden.
- Je contractnummer
- Het factuurnummer. Dit is ook een uniek nummer, hou het bij de hand als je contact met ons opneemt met een vraag over deze factuur.
- De factuurdatum: de datum waarop je factuur is uitgeschreven.
- De factureringsperiode gaat in op de eerste dag en eindigt op de laatste dag van de periode die op de factuur staat vermeld.
In het midden van je factuur:
- Je factuur in detail
- Dit gedeelte bevat alle btw-bedragen voor de huidige factureringsperiode en alle openstaande bedragen uit eerdere periodes.
- Abonnement(en) en optie(s): hier zie je alle abonnementskosten en eventuele extra opties voor de huidige maand.
- Verbruik: hier vind je een volledig overzicht van al je aangerekend verbruik (voor al je producten) van de vorige maand
- (Eventueel) verbruik buiten de bundel: Details van je telefoonverbruik (vast of mobiel).
- Diensten van derden: gesprekken met premiumnummers, betalende sms'jes en mobiele betalingen voor diensten of aankopen geleverd door een externe dienstverlener, (zogenaamde diensten van derden)
- Contractduur: je hebt een contract van onbepaalde duur.
Hoe laat ik een btw-nummer toevoegen of verwijderen op mijn factuur?
Dit kan je aan het DIGI Customer Care team vragen door het online contactformulier in te vullen.
Hoe bekijk (en betaal) ik mijn facturen op MyDIGI?
- Ga naar MyDIGI
- Geef je e-mailadres en paswoord in
- Klik op “Inloggen”
- Op de homepage zie je bij “Openstaande facturen” het totaalbedrag dat je nog moet betalen.
Om toegang te krijgen tot al je facturen (of om PDF-versies ervan af te drukken), klik je op "Al mijn facturen" of op "Factuur" in het hoofdmenu. Op deze pagina vind je:
- Het totaalbedrag van alle nog openstaande facturen
- De vervaldatum van elke openstaande factuur
- De knop ""Betalen"", waarmee je deze facturen meteen kunt betalen (tenzij je hebt gekozen voor een doorlopende opdracht)
- De optie om je facturen te downloaden
Goed om weten:
- Als je doorlopende opdrachten gebruikt om je facturen te betalen, is het normaal dat de knop "Betalen" niet verschijnt.
- Is de status van je factuur nog steeds "Te betalen", ook al heb je de factuur al betaald? Maak je geen zorgen: het kan tot 5 werkdagen na je betaling duren vooraleer wij ze ontvangen en in onze database verwerkt hebben.
Betaling
Op welke verschillende manieren kan ik mijn factuur betalen?
We bieden je de keuze uit drie betaalmethoden:
- Doorlopende opdracht (aanbevolen als je altijd op tijd wilt zijn met je betaling),
- Overschrijving met gestructureerde mededeling
- QR code op je factuur
Hoe activeer en beheer ik de doorlopende betalingsopdrachten voor mijn facturen van MyDIGI?
Doorlopende betalingsopdracht is ingesteld als je standaard betaalmethode. Zo pas je die betaalmethode aan:
- Ga naar MyDIGI
- Geef je e-mailadres en paswoord in
- Klik op “Inloggen”
- Selecteer "Factuur" in het hoofdmenu"
Wat gebeurt er als ik mijn facturen niet (op tijd) betaal?
Je hebt 14 dagen om je factuur te betalen.
- Iets vergeten kan altijd. Daarom ontvang je altijd een gratis herinnering per e-mail en sms.
Wat gebeurt er als ik nog steeds niet betaal?
- Na 14 dagen ontvang je opnieuw een gratis herinnering per e-mail en sms.
Wat gebeurt er als ik daarna nog steeds niet betaald heb?
- Na 14 dagen ontvang je een derde (en betalende) herinnering per post waarin staat dat je diensten worden teruggeschroefd naar een minimale dienstverlening. Als we je betaling dan nog niet binnen de 7 dagen ontvangen, worden je diensten teruggeschakeld naar een minimumdienst.
Dat betekent voor:
- Internet: Je kunt alleen nog surfen met een maximale downloadsnelheid van 256 Kbps en een uploadsnelheid van 64 Kbps.
- TV: Je toegang tot DIGI TV wordt geblokkeerd en al je betaalde opties worden gedeactiveerd.
- Mobiele/vaste telefonie: je kunt niet meer bellen, behalve naar onze klantenservice op 0800 41 041 en naar noodnummers. Je ontvangt ook geen oproepen meer.
- Je dossier wordt doorgestuurd naar onze afdeling invorderingen.
Wat gebeurt er als ik nog steeds niet betaal?
- Na 14 dagen ontvang je een vierde (en opnieuw betalende) herinnering per post, een ingebrekestelling waarin ook bevestigd wordt dat je diensten worden beëindigd.
- Onze afdeling invorderingen zal contact met je opnemen om het openstaande bedrag te vorderen.
Hoe kan ik mijn diensten opnieuw activeren na een gemiste betaling?
Ben je één of meer facturen vergeten te betalen? Kan iedereen wel eens overkomen. Als dat bij jou het geval is, dan zijn je diensten ook na de derde betalingsherinnering afgesloten. Je hoeft alleen maar je openstaande facturen te betalen om je diensten weer te gaan activeren:
- Ga naar MyDIGI
- Voer je e-mailadres en wachtwoord in
- Klik op inloggen
- Selecteer “Factuur” in het hoofdmenu
Hier vind je:
- Het volledige saldo van al je openstaande facturen
- De knop "Betalen", waarmee je deze facturen direct kunt betalen
Goed om weten:
- Als je doorlopende opdrachten gebruikt om je facturen te betalen, is het normaal dat de knop "Betalen" niet verschijnt.
- Is de status van je factuur nog steeds "Te betalen", ook al heb je de factuur al betaald? Maak je geen zorgen: het kan tot 5 werkdagen na je betaling duren vooraleer wij ze ontvangen en in onze database verwerkt hebben.
- Je ontvangt een sms ter bevestiging wanneer je diensten zijn gereactiveerd. Voor deze heractivering van al je diensten wordt op je volgende factuur ook een kost van € 30 aangerekend.